Friday 8 June 2012

Perihal Syurga !

Assalammualaikum wbt

Ingat tadi nak tidoq dah sekali rasa nak talkin2 pasai SYURGA idaman semua.
Syurga Abadi.
Syurga Hakiki
Syurga ALLAH.

Memang ni pun destinasi terakhir idaman kita semua ummat manusia bukan?
Rasa nyaman bila bercakap pasai Syurga ALLAH nie, mata merah tetiba ada ayaq.
Bukan pa rasa x layak sungguh nak masuk pintu Syurga Terindah tu.
Banyak dosa, banyak khilaf.

Dan apa yg buatkan aku nak tulis pasai idaman kita nie, pasai aku terpikiaq sebenaqnya mana Syurga nie?
Selalu org kata Syurga di bawah telapak kaki seorang Ibu.
Eh, tak payah la nak g sesentuh kaki mak tu, geli pulak dia. Hehe ;) Apa pun tak boleh hampa nie !

Bila dah kahwin utk seorang wanita, berubahlah Syurganya tika akad berlangsung.
Syurga pada si suami ^__^

Mari merenung .. kehadapan bukan ketepi ya anak2 ..
Bercakap dari mata aku yg perempuan ini

Syurga seorang isteri adalah pada suaminya.
Syurga suami itu di bawah telapak kaki ibunya.
Syurga si Ibu itu pada suaminya, ayah kamu lah yer ..

Jom, hargai orang tu selagi mereka ada. Selagi mereka memahami apa yg anda cakapkan
Selagi mereka masih kuat berjalan. Selagi mereka masih mampu membalas pelukan anda. Selagi dia boleh bergelak dengan kita. Please, aku memohon dengan sangat.

Sebab bila saat itu berlalu, kita akan sangat menyesal. Menyesal dengan sangat!!
Bercakap dr pengalaman aku sendiri. Dan aku masih bersyukur Mak Ayah sedang sihat dan sentiasa sihat depan mata aku dan kami berlima.

Our parents looked after us when we were helpless infants, so why do we find it a burden to look after them when they are in need of care?

Aku sayang sungguh Mak Ayah aku <3 I love them soooo much !!

Salam Jumaat semua.

No comments:

Post a Comment