Saturday 9 June 2012

Berubah. Changes.

Assalammualaikum wbt

Dua perkataan yg maksudnya sama, cuma dr bahasa yg berlainan.
Mudah disebut, mudah utk ditaip, mudah utk kita ungkap.

Berubahlah ! Berubahlah ! Berubahlah !

Bila aku sendiri lalui fasa ni dlm hidup aku, ya aku akui x mudah utk kita berubah sebenaqnya.
Aku tepuk tangan utk depa2 yg berubah sepenuhnya.
Err, perubahan yg aku maksudkan dari bad to good la ye, jangan dari good to bad pulokk ;)

Banyak cabaran tu ya. Aku bermula dengan FB sebenaqnya, aku mula utk sikit2 buat status yg lebih 'sopan' 'baik' dari sebelum2 ni yg kdg2 memalukan aku sendiri. Jadi, bila nak buat jahat di realiti hidup aku akan jadik malu, malu sbb status FB aku yg baik2 ini, maka aku mula kawal diri dan berubah sikit2 ..

Sikit-sikit lama-lama jadik bukit bukau kannn??? :)

Dari situ, aku mula tertarik dengan rasa takut dan malu ni, bermula takut dan malu pada manusia sekeliling, aku mula takut pada ALLAH. Yang sebenaq-benaqnya kita harus takut kan? Bila aku sorang2 pun aku takut nak buat something bad .. perasaan ni ssh nak describe.

Dan sekarang setiap saat, selama ni aku tutup mata atau baru sekarang ALLAH nampakkan semua utk aku?
Setiap saat, apa saja terjadi, aku mula sedaq yg ALLAH itu Maha Kuasa. Mula positif. Mula berubah.

Bila rasa nak mengeluh aku mula ingatkan diri aku, aku harus bersyukur aku masih bernyawa, masih ada keluarga dan kawan. Tak putus makan hari2. Tak putus nikmat hidup yang ALLAH bagi :)
Setiap perubahan itu ada hikmahnya bukan?

Berubah itu mungkin mudah,tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah :)


Jom jadik lebih baik dari semalam. 
Walau hanya seinci lebih dr semalam .. ada perubahan jugak kan tu ?

No comments:

Post a Comment