Friday 15 June 2012

Kalah menang adat pertandingan.

Assalammualaikum wbt

It's all about 'Action Song' yang nephew aku masuk. Step by step depa mmg menang all de way.
Dari peringkat zon ke daerah ke negeri. Ya, mereka juara.
Represent Kedah State in Action Song Competition. Subhanallah, pencapaian terhebat utk dia.
Alhamdulillah, pengalaman utk dia rasa :)

13 Jun 2012, hari yg sgt depa tunggu, national level is coming :)
Aku dan kakak pulak yg berdebaq tunggu result menang atau kalah mlm tu.
Akhirnya, nasib tidak utk mereka.

Kalau dulu, setiap kali menang di setiap peringkat, depa la bersorak riang. Dah menang kan?
Kali ini, ayaq mata ja aku nampak. Serius kesian tengok, berlatih penat2 tapi x menang kan?
Tapi like my sista said :

Kasihan melihat kesedihan anak2 SK Baling atas kekalahan mereka di peringkat kebangsaan...(errrr..kebangsaan la nak oiii..final level dah). Payah jg bila asyik dok menang di setiap peringkat...sekurangnya,hari ni mereka belajar ttg makna dan kekalahan..that's life dear!!


Memang betoi pun. On that time, ALLAH hadirkan bagaimana perasaannya kalah. Perasaan peserta2 yg mereka kalahkan ketika depa menang. Dan pengajaran jugak utk aku. Setiap kali depa menang aku sendiri suka, gembira tanpa langsung x hirau perasaan peserta yg kalah :)
Tabahlah anak2, ini hanya sekecil dugaan dr Pencipta kita .. ALLAH <3 
Hidup masih panjang utk kita semua.
Berusahalah dunia dan akhirat !!

I love you kids, kamu semua rocks !!! :)


Wajah ceria sebelum keputusan





























No comments:

Post a Comment